2014年4月15日星期二

帝王蛾


今天出門, 在商場的停車場中, 見到有一隻大飛蛾。初初遠看時還以為是一大塊的枯葉, 走到旁邊才發現是一隻大飛蛾。



顏色鮮艷, 身型龐大, 但動也不動。在停車場中間躺着, 我和小約翰都以為牠必定已經死掉了。怎知當我們用腳觸碰牠的頭部時, 牠會移動!

 



 
既然知道飛蛾未死, 我們也不再騷擾牠。估計可能是受傷了?所以沒有飛走。不過, 到我們一個小時後回去, 再也見不到牠; 希望是自行飛走了。牠休息的位置剛好不是車來車往的區域, 車子不多, 希望牠能活下來啦!

我們是第一次見這麼大的飛蛾, 回來網上搜尋一下, 才知是帝王蛾。碰巧, 多年前我們見過牠的幼蟲! 也同樣的「有氣派」。

帝王蛾的「毛毛蟲」, 一點也不「毛」, 反而滿身刺! 當時在行人路上散步, 見到有二、三十條幼蟲, 真令人毛骨悚然!

 

35 則留言:

  1. 嘩, 咁大條, 一條都毛骨悚然啦!!

    回覆刪除
  2. 幼蟲同成蟲差甘多,成蟲靚好多甘

    回覆刪除
  3. 飛蛾可比蝴蝶靚,皆因顏色斑爛奪目。
    兒時我曾到新界姑母處玩,也因是偏遠山區,有一次捕捉了一隻與手掌般大飛蛾,那時候我還以為是蝴蝶,後來才從書本上知道蛾蝶的分別,然而,那些毛毛蟲我很怕看,但就不知我那幾個表妹還喜歡的拿著手裡玩,真不知這有是多嚇人!這又是否城鄉之別呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我也不敢用手觸摸, 感覺太嚇人了! 大抵沒幾個香港人能用手拿毛毛蟲把玩吧。

      刪除
  4. 再:也是那次在晚間看到我人生中頭一遭的螢火蟲,那就如聖誕節的小閃燈一樣,美到不想睡覺!

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈, 那你看紐西蘭的螢火蟲洞, 有同樣的感覺嗎? 不過牠們不會飛......

      刪除
    2. 八年前回來不久便帶太太到四處遊山但冇玩水,也去過螢火蟲洞,
      但人大了,沒多年前去的感覺,惟一的感到入塲費超貴,60元兩個人,而family pass才65元,哈哈,都唔知點計呢條數?

      刪除
  5. 佢身上o既紋同顏色都好靚

    回覆刪除
    回覆
    1. 帝王蛾有其他圖案和顏色, 不過好像都有大大的眼睛圖案。

      刪除
    2. 通常啲昆蟲得一隻、兩隻我就唔驚o既,但如果係一大羣就唔得囉,我最怕就係小強,好彩我呢度啲小強係mini品種,又無香港嗰啲咁樣衰

      刪除
    3. 睇報紙話南非多咗華人搶劫案,妳一家都要小心喔

      刪除
    4. 我住的地方算小地方, 華人不多, 都幾安全。
      多謝關心! :)

      刪除
  6. 好大隻顏色又班爛喎!牠可能在地上休息一吓!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我地都希望牠只是休息一下呀! 祝牠好運! :)

      刪除
  7. 隻蛾真係好大隻喎!條蟲仲勁!

    回覆刪除
    回覆
    1. 當你一次過見二、三十條的時候, 更加嚇人!
      因為是帝王嘛!

      刪除
  8. 只要細心觀察, 都會發現身邊有很多美妙的事~~

    回覆刪除
  9. 的確好大隻!!
    嘻,經我嘅明查暗訪,英文的確係叫emperor moth,但全名叫cabbage tree emperor moth,學名叫Bunaea alcinoe:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Bunaea_alcinoe

    http://www.silkmoths.bizland.com/kwbalcinoe.htm

    既然英文叫emperor moth,咁譯作帝王蛾本來都啱嘅,但中文嘅帝王蛾又有另一種喎:

    http://blog.xuite.net/a0912445581/blog/113182369-%E5%B1%B1%E6%9E%97%E8%BE%B2%E8%8E%8A%E6%9C%89%E5%B8%9D%E7%8E%8B%E8%9B%BE

    http://blog.xuite.net/mr.coffee/cafe/17203554-%E5%A4%A7%E8%9D%B4%E8%9D%B6%EF%BC%9F%E4%B8%8D%E6%98%AF~~%E6%98%AF%E7%9A%87%E8%9B%BE%E5%95%A6%EF%BC%81

    http://zh.wikipedia.org/wiki/%E7%9A%87%E8%9B%BE

    皇蛾(或帝王蛾)係所有蛾類最巨型,而你post嘅emperor moth搵唔到中文正式譯名,真係唔知點譯喇,啲名攪到頭都大埋 :p

    回覆刪除
    回覆
    1. TT, 你真的很有研究精神, 令人佩服呀! :)
      我猜如果中國的帝王蛾, 也是叫Emperor Moth的話, 那就只是地區不同, 圖案不同吧。我看家裏的書, 也說Emperor Moth有很多不同的"款式"。
      我的中文名稱是用Google Translate得來的, 打英文, 得出帝王蛾。可見可能相通吧......

      刪除
    2. 哈哈,未見過咁大隻蛾嘛,咪走去八吓啲資料囉。
      中國的帝王蛾又唔係叫Emperor Moth喎,係叫Atlas moth,個名同帝王無關,如果跟英文名譯,應該叫"地圖蛾".

      wiki英文版:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Attacus_atlas
      wiki中文版:
      http://zh.wikipedia.org/wiki/%E7%9A%87%E8%9B%BE

      呢種皇蛾(Atlas moth)係所有蛾類最巨型,size好比細蚊仔個頭,大過你post嘅emperor moth好多,難怪中文叫皇蛾,外型亦都好易認,睇佢兩翅末端有兩個蛇頭就係喇。

      刪除
  10. 真係好大隻, 色彩也很特別!

    回覆刪除
    回覆
    1. 是呀, 好在沒有"店行店過"咋! 難得見到大飛蛾呀!
      奇, 你那兒下完雪沒有? 明天復活節了!

      刪除
  11. 毛毛蟲雖然變不了蝴蝶,但變了﹀帝王」呢﹗ 翅膀斑紋不輸蝴蝶呀。

    回覆刪除
    回覆
    1. 帝王, 所以不論幼蟲定飛蛾, 都很有氣派! :P

      刪除
  12. 帝王蛾嘛,當然有帝王之相啦!

    回覆刪除

歡迎大家跟芬妮說說話呀!