2014年5月15日星期四

非洲神肉

去年無意中看到薄希來案中, 有提到兒子薄瓜瓜在非洲旅行完, 帶了一塊肉回家, 說不用煮就可以吃。結果父母不肯生食, 非要蒸一蒸不行。在薄瓜瓜抗議無效下, 大家蒸吃後, 都說這肉味道可口。文中沒說每次吃多少份量, 但就有提到這肉足足吃了一個月。網民大呼這是「神肉」。

吃一個月才吃完的「神肉」; 立時引起很多人的猜測, 究竟是甚麼肉。其中一個可能, 就是南非的比爾通(biltong)。

比爾通其實就是肉乾, 不過跟我們中國人吃的肉乾不同, 通常人們吃的比爾通是乾巴巴的, 是閒時的零食。我們看球賽時, 會有啤酒花生等, 南非人則配比爾通。看雜誌說那些上世界高峰的人, 都要帶備比爾通呢!

最受歡迎的是由牛肉製作的肉乾, 也有用駝鳥肉或羚羊肉等, 不過亨利和小約翰兩個都一致認為, 牛肉的最美味。常用的调味料包括香菜、黑胡椒、盐和醋等, 肉塊混着不同的調味料, 然後進行風乾。

以前初來南非時, 只有一條條的肉乾賣, 每每吃完牙都軟, 而且非要用牙線善後牙齒不可, 加上有腥味; 所以芬妮不甚喜歡。但現在店舖有已切好小片裝賣, 而且也習慣了味道, 不覺得腥了, 反而覺得味道不錯。

這是家用的製肉乾機




不同動物, 不同味道, 不同包裝的肉乾

 























 
小約說他的畫作, 太久沒出現在媽媽的blog了, 非要媽媽用一下不可! :P

36 則留言:

  1. 種類的確很多喎!! 不過我自己一向對肉乾都麻麻.....
    小約斡做得好!機會係要自己掙取 ! XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 這種"神肉", 唔係好啱香港人。
      初初寫blog, 係有"請"仔仔幫手畫, 但佢要做功課, 再加我的畫畫功課, 好似好忙咁, 就唯有停啦。復活節假, 見我寫blog, 佢又要參與下! :P

      刪除
  2. 我鍾意肉乾,豬肉牛肉至愛,其它的不太喜歡,肉乾方便儲存,攜帶方便,去到邊食到邊。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我鍾意香港賣的肉乾多D! 豬肉乾最美味!
      不過這邊沒有豬肉乾呢!

      刪除
  3. 我都系鍾意食我地港澳d肉乾多d, Biltong 太硬嗱!
    小約翰,叻叻!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係鍾意香港賣的肉乾多D! Biltong勉強啦, 冇野食都要將就吓......

      刪除
  4. 12年後我在新加坡買過駝鳥、火雞肉乾,今次在吉隆玻買效蝦肉乾,但它們都像一般豬、牛肉乾,同你分享的大不同。

    回覆刪除
    回覆
    1. 東南亞的肉乾都係"濕濕地", 但南非的肉乾主要都係乾。

      刪除
  5. 睇尐肉乾,賣相麻麻,好似澳門和台灣尐肉乾,包裝和樣子,都比較好。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係鍾意香港賣的肉乾多D! 南非的......勉強啦, 冇野食都要將就吓......

      刪除
  6. 芬妮:
    妳全家人都好有牙力呀 ~ XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果牙力不夠?那麼牙醫在南非必大行其道,此乃想當然矣!

      刪除
    2. 恕兄:
      牙力 = 食力, 有口福呀! :)

      刪除
    3. 哈哈, 詩兄, 冇牙既真係食唔到呀!
      如心兄: 牙醫都唔係好好架咋, 因為好多人成排牙拔光, 用一整副假牙呀! 哈哈哈!

      刪除
  7. 同Ceiling一樣,睇個賣相麻麻地。哈,如果咁樣係代表冇加工染過上色,天然一d,咁就算數啦。

    回覆刪除
    回覆
    1. SU, 我都係鍾意香港賣的肉乾多D! 南非的......勉強啦, 冇野食都要將就吓......
      我係覺得南非人唔係好識食呀! :P

      刪除
    2. 冇野食都要將就吓---->你呢句好搞笑﹗^_^

      一陣呢,人地問你係咪搬左去大草原紮營呀。=P

      刪除
  8. 咁你有無學薄希來蒸吓啲肉乾先食呀?:p
    我度都有鬼佬肉乾(beef jerky),又係鬼死咁硬,真係咬到牙都鬼死咁軟,食過一次無再食,都係我哋啲中式肉乾啱口味啲。:p
    food dehydrator除咗整肉乾,整果乾或瓜菜乾都得,我度都有得賣,但多數係圓嘅,好似個西施飯煲咁,有4或5層,你幅圖嗰啲正方型嘅我第一次見。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係鍾意香港賣的肉乾多D!
      可能方型的food dehydrator可以整大舊D的肉啩。

      刪除
  9. 製肉乾機....用黎整臘腸都好喎.

    回覆刪除
    回覆
    1. 臘腸好似多好多步驟噃! 都係買化算D。

      刪除
  10. 芬妮,如果有台灣式的肉乾出售,怕且呢度啲要收檔。
    另,你兒子的畫很有天份,有沒有想過為他開個網展呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 如心兄: 係呀, 一定好快就要收檔呀!
      初初寫blog時, 是有"請"佢幫手畫圖, 但下下好似要佢交功課咁, 好似好慘, 就冇再叫佢。復活節假期, 見我寫blog, 佢又手痕要畫囉! :P
      網展?妄展? 有相關題材時, 就叫佢畫一畫, 幫媽咪增加一下人氣, 都可以嘅。

      刪除
  11. 我見依家啲香港人買部風乾機自製乾肉乾果

    回覆刪除
    回覆
    1. 自製乾肉乾果?唔知要等幾耐。香港咁方便, 都係買現成的好D。

      刪除
  12. D肉乾好似好乾,睇落都覺食到牙鮫軟……
    小約翰幅畫好可愛呀~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係鍾意香港賣的肉乾多D!
      大家咁鍾意仔仔的畫, 下次叫佢畫多D, 佢實好高興!

      刪除
  13. 睇相肉乾真係好似好硬咁!^^
    哈哈, 小約翰好可愛!~

    回覆刪除
    回覆
    1. 小雲, D肉乾真係有D硬, 不過切細片的話, 都可以接受。
      哈哈, 小約翰知道咁多人讚佢, 一定願意畫多幾張呀!

      刪除
  14. 小約翰的畫作比實物吸引D, 實物感覺好硬好難咬

    回覆刪除
    回覆
    1. 小Fan, D肉乾真係有D乾有D硬, 不過切細片的話, 都可以接受。
      哈哈, 仔仔知道咁多人讚佢, 一定願意畫多幾張呀!

      刪除
  15. 回覆
    1. 我都鍾意豬肉乾呀!!!!!!!! 不過南非冇豬肉做的乾呀。

      刪除
  16. 回覆
    1. 肉乾係南非人主要的零食, 大人細路都喜歡, 所以款式多囉。

      刪除

歡迎大家跟芬妮說說話呀!